سي و دومين جشنواره مسابقات فرهنگي و هنري دانش آموزان برتر استان يزد با رقابت 4000 دانش آموز در رشته هاي مختلف در اردكان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، امام جمعه اردكان در آيين افتتاح سي و دومين جشنواره فرهنگي هنري دانش آموزان استان در شهرستان اردكان اظهار داشت : همه دانش آموزان انس با قرآن و نماز را در متن زندگي خود قرار دهند تا در زندگي سعادتمند شوند و درجات موفقيت را يكي پس از ديگري طي كنند.

" سيد محمد حسيني " افزود : شهر اردكان ، امروز ميزبان دانش آموزان فرهيخته و نخبگان قرآني استان يزد مي باشد  و اين براي مردم اردكان كه مردماني با فرهنگ و اخلاق مدار مي باشند ، افتخار بزرگي را به ارمغان آورده است.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان يزد نيز در ادامه افزود : با توجه به نامگذاري امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادي و عزم ملي از جانب مقام معظم رهبري ، آموزش و پرورش استان يزد نيز اساس كار خود در حوزه پرورشي را به ترويج فرهنگ قرآني و الگو قرار دادن سبك اسلامي – قرآني در زندگي دانش آموزان قرار داده است.

" علي سرداري " تصريح كرد : اگر امروز بخواهيم جوانان را از پليدي ها دور كنيم بايد انس با قرآن را در ميان دانش آموزان پررنگ نماييم و اين امر تنها از طريق آموزش و پرورش ميسّر خواهد بود .

وي ، به دانش آموزان توصيه كرد : هر روزتان را با تلاوت قرآن شروع كنيد و اگر اين تلاوت را با خواندن معني آيات همراه سازيد ، لذت و طعم موفقيت را در زندگي خواهيد چشيد .

رئيس اداره فرهنگي و هنري آموزش و پرورش استان يزد نيز در ادامه مراسم گفت  : 180هزار نفر از دانش آموزان استان يزد در رشته هاي قرآن / عترت و نماز / هنرهاي تجسمي / هنرهاي آوايي / هنرهاي نمايشي / رشته هاي ادبي / نمايشنامه نويسي و فيلم كوتاه در مرحله آموزشگاهي در سطح شهرستان و منطقه به رقابت پرداختند .

" محمد حسين انتظاري " افزود : 4 هزار نفر از دانش آموزان برگزيده مرحله شهرستان از 14 شهرستان و منطقه آموزشي به مرحله استاني راه يافتند .

وي گفت : در مراسم پاياني اين جشنواره به 1400 نفر از حائزين رتبه هاي اول تا سوم هر رشته به تفكيك  پايه و جنسيت ، لوح تقدير و هدايايي اهدا خواهد شد .

گفتني است ، دارندگان رتبه هاي اول هر رشته و پايه و جنسيت ، آثارشان به مرحله غيرحضوري كشوري راه پيدا خواهد كرد و آثار برگزيده مرحله غيرحضوري كشوري به مسابقات كشوري در تابستان شركت خواهند نمود .

 

***

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا